Phishing: Αποζημίωση καταναλωτών από τις τράπεζες – Τι θα ισχύει για την κλοπή καρτών
Αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης θα δίνουν πλέον οι τράπεζες, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται σε διαβούλευση. Παράλληλα, οι πολίτες που χάνουν τα χρήματά τους από την κλοπή των κωδικών τους, θα τα παίρνουν πίσω, ακόμα και αν η κλοπή οφείλεται σε δική τους αμέλεια. Θα αφορά όμως ποσά άνω των 1.000 ευρώ.
Λύση σε δύο σημαντικά προβλήματα των καταναλωτών δίνει νέα νομοθεσία, η οποία αναμένεται να ισχύσει από τον επόμενο μήνα. Ένα εξ αυτών των προβλημάτων αφορά στην περίπτωση που κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές. Μέχρι εκείνος να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή, μπορεί να περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα, αρκετό όμως για να προχωρήσει σε αγορές αυτός που θα βρει την κάρτα. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ. Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, ψωνίσει 200 – 300 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.
Όσον αφορά στις διαδικτυακές απάτες, όποιος πέσει θύμα phishing θα μπορεί πλέον να αποζημιωθεί. Η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι μέχρι τα 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking. Δηλαδή είναι υπεύθυνος ο πολίτης. Αν όμως γίνει ένα έμβασμα, μια μεταφορά χρηματική πάνω από 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει η τράπεζα. Είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία από τη στιγμή που οι διαδικτυακές συναλλαγές είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Εξάλλου, αυστηροποιούνται οι διαδικασίες για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Θα πρέπει στην ιστοσελίδα τους να αναγράφουν τον ΑΦΜ, τον αριθμό Εμπορικού Μητρώου αλλά και τον αριθμό άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Εάν κάτι από αυτά λείπει, το πρόστιμο ξεκινάει από 5.000 και φθάνει μέχρι και ενάμιση εκατομμύριο ευρώ. Και βέβαια το Δημόσιο έχει δικαίωμα να κατεβάσει ακόμα και την ιστοσελίδα.
Ρεπορτάζ: Άκης Αθανασόπουλος/ertnews.gr