Ψηφιακοί καταναλωτές: Μειώνουν τις δαπάνες τους ελέω κρίσης
Κρίσιμες αλλαγές στις online δαπάνες των καταναλωτών φέρνει η εκτόξευση του πληθωρισμού και η ένταση της οικονομικής αβεβαιότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι 8 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν πως θα είναι πιο προσεκτικοί με τις δαπάνες τους φέτος, επιλέγοντας μάρκες που προσφέρουν καλύτερες, εξατομικευμένες εμπειρίες.
Για την ακρίβεια, η οικονομική αναταραχή προκαλεί ανησυχία στους καταναλωτές, με το 81% να δηλώνει ότι εξετάζει πιο προσεκτικά τον προϋπολογισμό του για τους επόμενους 12 μήνες, καθώς επιθυμεί να αξιοποιήσει καλύτερα τα χρήματα του.
Το ενδεχόμενο μείωσης των δαπανών για ταξίδια – ξενοδοχεία και media – ψυχαγωγία είναι επίσης πιθανό, με 78% και 70% των καταναλωτών αντίστοιχα, να αναφέρουν σχέδια επαναξιολόγησης εξόδων για τους συγκεκριμένους τομείς.
Τις κρίσιμες αλλαγές στις online δαπάνες των καταναλωτών εντοπίζει παγκόσμια έρευνα της Salesforce, από την οποία προκύπτει πως οι εταιρείες, που επικεντρώνονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αποτελεσματική προσαρμογή της εμπειρίας των πελατών, καταφέρνουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ακόμη κι όταν η οικονομία βρίσκεται σε κίνδυνο.
Επιπρόσθετα, η έρευνα της Salesforce κατέδειξε πως περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές επιθυμούν καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης από τις αγαπημένες τους μάρκες. Οι αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών για απρόσκοπτες και πιο εξατομικευμένες εμπειρίες μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στις εταιρείες που αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν, με τους λιανοπωλητές να κινδυνεύουν περισσότερο. Η πλειονότητα των καταναλωτών (79%) δηλώνει ότι θα επανεκτιμήσει τις δαπάνες της για αγορές λιανικής το επόμενο έτος.
Τι θέλουν οι online καταναλωτές
Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι η κακή εξυπηρέτηση είναι ο Νο. 1 λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές σταματούν να αγοράζουν από μια εταιρεία. Το 60% των καταναλωτών αναφέρει ότι αναμένει από κάθε τμήμα μιας εταιρείας να αντιδρά άμεσα στα αιτήματά τους, με βάση τις πιο πρόσφατα επικαιροποιημένες πληροφορίες που τους αφορούν. Μάλιστα, 40% σημειώνει ότι η μεγαλύτερη απογοήτευση τους, προέρχεται από συναλλαγές με εταιρείες που δεν προσφέρουν «συνδεδεμένες εμπειρίες», 35% όταν τους γίνονται ερωτήσεις τις οποίες έχουν απαντήσει στο παρελθόν και 33% όταν τους προσφέρονται προϊόντα που δεν τους αφορούν. Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, το επόμενο έτος, το 65% των καταναλωτών δηλώνει πως θα παραμείνει πιστό στις εταιρείες που προσφέρουν πιο εξατομικευμένη εμπειρία στους πελάτες τους, ενώ το 72% των καταναλωτών θα παραμείνει πιστό στις εταιρείες εάν παρέχουν ταχύτερη εξυπηρέτηση.
Σημειώνεται πως ο σημερινός καταναλωτής είναι πιο πιθανό να εκτιμήσει μια «συνδεδεμένη» εμπειρία με τον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης και των βιοεπιστημών σε σχέση με άλλους κλάδους. Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης μπορεί, επίσης, να αποτελέσει ευκαιρία για πιστότητα, δεδομένου ότι 76% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ενθαρρύνεται η αφοσίωσή τους στις εταιρείες που παρέχουν ασφάλεια δεδομένων.
www.ot.gr