Η πανδημία και οι ανατιμήσεις που ακολούθησαν σε βασικά αγαθά επέφεραν μεταβολές στα χαρακτηριστικά της κατανάλωσης καφέ στην Ελλάδα, ενώ καθοριστικοί παράγοντες για την επιλογή των διαφορετικών ειδών καφέ είναι εάν καταναλώνεται στο σπίτι ή στην έξοδο. Τα παραπάνω αποτυπώνονται στο δεύτερο μέρος της έρευνας με τίτλο: «Η αγορά καφέ στην Ελλάδα»που πραγματοποίησε για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ η Κάπα Research.

Στο σπίτι ή στην έξοδο;

Ενώ ο ελληνικός βρίσκεται με διαφορά στην πρώτη θέση, όσον αφορά στην προμήθεια από το σούπερ μάρκετ, και ακολουθούν ο στιγμιαίος, ο εσπρέσο και ο φίλτρου.

Στην έξοδο καταναλώνεται πρωτίστως ο εσπρέσο, και ακολουθούν ο ελληνικός, μετά ο στιγμιαίος και, τέλος, ο καφές φίλτρου.

Αλεσμένος ή κάψουλες;

Ο αλεσμένος καφές, είτε πρόκειται για ελληνικό είτε για φίλτρου ή εσπρέσο κερδίζει συντριπτικά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αφού τον προτιμά σε σχέση με τις κάψουλες σε ποσοστό 78%. Την ίδια στιγμή ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 3% επιλέγει καφέ που αλέθεται στο σπίτι.

Σε ό, τι αφορά τη διαμόρφωση των τιμών στον καφέ, όσοι καταναλώνουν καφέ (σ.σ.: το 95% των ερωτηθέντων) εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί.

Το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και επιμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.

Ως προς την επίδραση των ανατιμήσεων στην έξοδο για καφέ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) απαντούν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.

Όχι ΕΦΚ στον καφέ

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση των ερωτηθέντων αναφορικά με το εάν θα έπρεπε να υπάρχει ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ. Το 80% απαντά ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια.

www.ot.gr