Ελλαδα

ΙΟΒΕ: Σε υψηλό 21 μηνών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Υποχωρεί ελαφρώς μετά την ισχυρή άνοδο του προηγούμενου μήνα και διαμορφώνεται στις 108,1 μονάδες από 108,7 μονάδες τον Απρίλιο, ο δείκτης οικονομικού κλίματος, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το ΙΟΒΕ.

Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της ήπιας υποχώρησης των προσδοκιών στους κυριότερους τομείς, με εξαίρεση τις Κατασκευές όπου σημειώνεται έντονη βελτίωση. Ο δείκτης διατηρείται όμως υψηλά από την πολύ σημαντική ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης που φθάνει στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 21 μηνών και υπεραντισταθμίζει την επιδείνωση στις επιχειρηματικές προσδοκίες.

Γενικότερα, ο δείκτης κλίματος εξακολουθεί να κινείται από την αρχή του έτους σε υψηλά επίπεδα. Αντίθετα οι σχετικοί δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη υποχωρούν σημαντικά τον Μάιο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σχεδόν το σύνολο της έρευνας στα νοικοκυριά και ένα μεγάλο μέρος της έρευνας στις επιχειρήσεις είχε ολοκληρωθεί πριν τις εκλογές. Επομένως, η έρευνα αντανακλά περισσότερο το κλίμα στην προεκλογική περίοδο που προηγήθηκε.

Σε κάθε περίπτωση, η βελτίωση προσδοκιών στα νοικοκυριά είναι καθοριστική για την πορεία του δείκτη τον μήνα αυτόν. Στο επόμενο διάστημα, το κλίμα αναμένεται να εξαρτηθεί από τη νέα προεκλογική περίοδο και ιδίως από το πώς το αποτέλεσμα των δεύτερων εκλογών θα διαμορφώσει την οικονομική πολιτική και το νέο πλαίσιο για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.Αναλυτικότερα:

  • στη Βιομηχανία, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση ενισχύθηκε αισθητά, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα κλιμακώθηκαν και οι θετικές προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες βελτιώθηκαν ήπια.
  • στις Κατασκευές, οι αρνητικές προβλέψεις για την παραγωγή υποχώρησαν αισθητά, ενώ αντίθετα οι έντονα θετικές προβλέψεις για την απασχόληση εξασθενούν οριακά.
    στο Λιανικό Εμπόριο, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, με το ύψος των αποθεμάτων να αποκλιμακώνεται ήπια, ενώ οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη των πωλήσεων υποχωρούν σημαντικά.
  • στις Υπηρεσίες, οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων ενισχύθηκαν σημαντικά, εκείνες για τη ζήτηση βελτιώθηκαν ηπιότερα, ενώ αντίθετα οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης εξασθένισαν αισθητά.
  • στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας υποχώρησαν αισθητά, όπως και οι αντίστοιχες για τη δική τους οικονομική κατάσταση. Παράλληλα βελτιώθηκαν αισθητά οι προβλέψεις για μείζονες αγορές και ενισχύθηκε ήπια η πρόθεση για αποταμίευση.

www.newmoney.gr

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Ελλαδα

Εκπτώσεις 2020: Πότε ξεκινούν, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Εκπτώσεις 2020: Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2020 ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και το Σάββατο 29
Ελλαδα

Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία: Άκρως επικίνδυνο το τζάκι

Για τους κινδύνους της αλόγιστης χρήσης τζακιού προειδοποιεί η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία σε ανοικτή της επιστολή. Με ανοιχτή επιστολή η