Έρχεται «λίφτινγκ» στον ΚΟΚ – Οι οδικές παραβάσεις και ο ρόλος του ψηφιακού point system
Έρχεται “λίφτινγκ” στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ ) καθώς θα τεθεί σε εφαρμογή το ψηφιακό αντίγραφο των πόντων στο point system.
«Στο πλαίσιο της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, της οποίας έχω την τιμή να είμαι Πρόεδρος, ενεργοποιήσαμε την Εκτελεστική Επιτροπή, με νέο επικεφαλής. Ήδη επεξεργαζόμαστε προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας » όπως γνωστοποίησε χθες η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου κατά την τακτική ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών.
«Μέσα στο επόμενο διάστημα δίνουμε στον πολίτη άμεση ενημέρωση για την εικόνα του στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, το γνωστό σε όλους μας ως point system, και την δυνατότητα, σε όποιον χρειάζεται, να πάρει ψηφιακή βεβαίωση για τους πόντους του. Παράλληλα, αυτοματοποιούμε τη διαδικασία συλλογής των πόντων από τους φορείς που καταγράφουν παραβάσεις (ΕΛΑΣ, ΛΣ, ΟΤΑ), και προωθούν την προσωρινή αφαίρεση διπλώματος, ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια. Ο πολίτης ενημερώνεται άμεσα για νέους πόντους, ώστε αποθαρρυνθεί η παραβατικότητα » συμπλήρωσε .
Προς… αυστηροποίηση ο ΚΟΚ – Θα προβλέπεται μέχρι και οριστική αφαίρεση διπλώματος
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου προανήγγειλε πρόσφατα πως θα αυστηροποιηθεί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Για το θέμα αυτό μίλησε προ ημερών και ο εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, Κωνσταντίνος Ιαβέρης στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ3 «Περίμετρος».
«Ένα από τα βασικά, που πρέπει να γίνει είναι η αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ., η αυστηροποίηση του πλαισίου, οι εγκληματικές παραβάσεις, που μπορούν να αφαιρέσουν ζωές, δηλαδή το κόκκινο, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του στοπ, της διπλής διαχωριστικής, της υπερβολικής ταχύτητας. Εκεί θα πρέπει να αυστηροποιηθούν, να ακριβύνουν τα πρόστιμα σε ό,τι αφορά το ποσό, πρέπει να αυστηροποιηθεί σε ό,τι αφορά το διάστημα αφαίρεσης του διπλώματος και εάν επαναληφθεί να του αφαιρείται οριστικά το δίπλωμα. Ο ένας άξονας είναι ότι πρέπει να αυστηροποιηθούν οι ποινές, ο άλλος είναι ότι πρέπει να εφαρμόζεται και ο νόμος. Δηλαδή να υπάρξει ο τρόπος να καταγράφονται οι παραβάσεις. Έχουμε καταντήσει να είμαστε ξέφραγο αμπέλι, μιλάμε για 800 νεκρούς και 1.500 τραυματίες τον χρόνο» σημείωσε.
www.enikonomia.gr