Ελλαδα

«Πόλεμος» των εταιρειών για τους λογαριασμούς ρεύματος – Οι παγίδες στο πράσινο και κίτρινο τιμολόγιο

«Παραπλανητικές οι διαφημίσεις, θα πρέπει να παρέμβει η ΡΑΕ».

«Πόλεμος» τιμών και προσφορών των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, αυτές τις ημέρες, λίγο πριν την πρώτη Ιανουαρίου, όπου θα υπάρξουν οι τελικές τιμές για το κάθε τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος. Σύμφωνα με τον ενεργειακό επιθεωρητή Μιχάλη Χριστοδουλίδη, που μίλησε στο Dnews, οι εταιρείες, τις τελευταίες ημέρες, δεν βοηθούν τον καταναλωτή, δίνοντάς του όλες τις πληροφορίες, ώστε να διαλέξει το χρώμα του τιμολογίου που τον συμφέρει.

Παραπλανητικές προσφορές

«Τον κόσμο δεν τον βοηθούν οι εταιρείες. Τον αγχώνουν, του δημιουργούν σύγχυση. Προσφέρουν ταξίδια, αυτοκίνητα, ότι μπορεί κανείς να φανταστεί και είναι όλα παραπλανητικά. Θα πρέπει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, (ΡΑΕ), να παρέμβει. Εάν μπείτε τώρα στα site των παρόχων, δεν σας παρέχουν όλες τις πληροφορίες για να ξέρετς τι θα επιλέξετε. Δεν έχουν και όλες τις τιμές. Σας λένε, κάντε μία αίτηση, ή αφήστε μας το τηλέφωνό σας, για να σας καλέσουμε. Αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Έχει φτάσει το τέλος του χρόνου. Έπρεπε να μπαίνεις μέσα σε κάθε site και να βλέπεις τις ακριβείς τιμές για κάθε τιμολόγιο, καθώς και τους όρους. Τι πάγιο υπάρχει στο μπλε, το πράσινο, και όλες τις πληροφορίες», αναφέρει ο κ. Χριστοδουλίδης.

Η μεγάλη παγίδα του κίτρινου τιμολογίου

Ο κ. Χριστοδουλίδης, αναφέρει ότι ειδικά στο κίτρινο τιμολόγιο, γίνεται μεγάλη παραπλάνηση από τους παρόχους.

«Σε αυτό που υπάρχει μεγάλη παραπλάνηση, είναι το κίτρινο τιμολόγιο. Το κυμαινόμενο. Εδώ γίνεται ο χαμός του χαμού. Επειδή το κίτρινο τιμολόγιο, δεν υπόκειται σε νομικό πλαίσιο. Έτσι μπορεί ο καθένας να σου προσφέρει ταξίδια, μία βίλα, ότι θέλει. Δεν υπάρχει έλεγχος. Και δε μπορείς να κάνεις και σύγκριση μεταξύ παρόχων, γιατί ο καθένας έχει τα δικά του προγράμματα που προσφέρει και μαζί και τα δώρα. Το κίτρινο είναι λίγο «πάμε και όπου βγει». Ενώ στο πράσινο και στο μπλε τα πράγματα ξεκαθαρίζουν», επισημαίνει.

Το «τρικ» του πράσινου τιμολογίου

Στο πράσινο είναι αυστηρά καθορισμένος ο μηχανισμός τιμολόγησης της κιλοβατώρας και σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, όσοι αποφασίσουν να προσφέρουν και επιπλέον προσφορές, θα έχουν κυρώσεις. Οι εταιρείες έχουν εναρμονιστεί πλέον, όσοι βέβαια έχουν δώσει τις τιμολογιακές παραμέτρους.

Ο κ. Χριστοδουλίδης, θεωρεί ότι οι καταναλωτές, θα πρέπει να προσέξουν τα «ψιλά γράμματα», του πράσινου τιμολογίου. «Σε ότι αφορά το πράσινο τιμολόγιο εδώ υπάρχει ένα τρικ. Η νομοθετική ρύθμιση δεν προβλέπει να πρέπει να «κλειδωθεί», η έκπτωση κάθε εταιρείας για έξι μήνες. Άρα μπορεί μία εταιρεία, να δώσει πρώτη Ιανουαρίου, μία μεγάλη έκπτωση στη βασική τιμή εκκίνησης και τον επόμενο μήνα να την καταργήσει. Οπότε αυτή η εταιρεία «θα σε τραβήξει», ως πελάτη, αλλά θα υπάρχει μετά μειωμένη έκπτωση, που θα επιβαρύνει τον καταναλωτή.

Όπως αναφέρει ο κ. Χριστοδουλίδης, «σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, το πράσινο τιμολόγιο, θα κυμανθεί από 14-16 λεπτά του ευρώ, για την πρώτη Ιανουαρίου. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα μείνει το ίδιο και για τον Φεβρουάριο. Στο πράσινο και το κίτρινο τιμολόγιο, οι εταιρείες μπορούν να αλλάζουν την τιμή όποτε θέλουν».

Ο «πόλεμος» των τιμών

Είναι χαρακτηριστικό, ότι όπως αναφέρει ο κ. Χριστοδουλίδης, «όλες οι εταιρείες, βρίσκονται σε μία δεύτερη φάση εκπτώσεων. Για παράδειγμα στο μπλε τιμολόγιο, υπήρξε πάροχος, που στις αρχές Δεκεμβρίου, έδωσε τιμή 28 λεπτά του ευρώ, ως σταθερή τιμή και μετά από δέκα ημέρες πήγε την τιμή στα 17,5 λεπτά του ευρώ. Αν είναι δυνατόν. Φανταστείτε τα περιθώρια κέρδους που έχουν οι πάροχοι. Είναι εξωφρενικό. Οι πάροχοι προσπαθούν να πάρουν όγκο πελατών και αυτό θα το κατορθώσουν με τις χαμηλές τιμές στο μπλε τιμολόγιο, το σταθερό. Τους ενδιαφέρει αυτό, γιατί έτσι μπορούν να κάνουν καλύτερο προγραμματισμό αγοράς ποσοτήτων ενέργειας και σε χαμηλές τιμές, αφού θα ξέρουν τον όγκο των πωλήσεων. Με τον τρόπο αυτό κάνουν αντιστάθμιση κινδύνου απέναντι σε ενδεχόμενες απώλειες κεφαλαίου. Υπάρχει πάροχος αυτή τη στιγμή, που έχει δώσει 14 λεπτά του ευρώ, τιμή στο μπλε, για να «μαζέψει», όλους τους καταναλωτές»,

Ο κ. Χριστοδουλίδης υπογραμμίζει, ότι την πρώτη Ιανουαρίου, θα υπάρξει πλήρης εικόνα, στο συγκριτικό πίνακα της ΡΑΕ, όπου θα υπάρχουν οι τελικές τιμές, μαζί με τις ρήτρες».

«Τώρα δεν δίνουν τιμές μαζί με τις ρήτρες, γιατί δεν έχει κλείσει ο Δεκέμβριος και δεν γνωρίζουν ποια είναι η τιμή εκκαθάρισης του Δεκεμβρίου. Προσωπικά πιστεύω ότι θα υπάρξει μία αποκλιμάκωση των τιμών, όσο πάμε προς την Άνοιξη. Τόσο από τον ανταγωνισμό, όσο και από την πτώση των τιμών της ενέργειας διεθνώς. Γίνεται ένας «πόλεμος τιμών», μεταξύ των εταιρειών αυτή τη στιγμή, ποιος θα δώσει καλύτερες τιμές. Αυτό θα λειτουργήσει υπέρ του καταναλωτή τελικά», καταλήγει ο κ. Χριστοδουλίδης.

www.dnews.gr

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Ελλαδα

Εκπτώσεις 2020: Πότε ξεκινούν, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Εκπτώσεις 2020: Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2020 ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και το Σάββατο 29
Ελλαδα

Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία: Άκρως επικίνδυνο το τζάκι

Για τους κινδύνους της αλόγιστης χρήσης τζακιού προειδοποιεί η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία σε ανοικτή της επιστολή. Με ανοιχτή επιστολή η