Γρεβενα Δυτ. Μακεδονια

Εγκρίθηκε νέο αιολικό σε Γρεβενά και Κοζάνη

Φορέας της επένδυσης είναι η Χ. ΡΟΚΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Περιγραφή του έργου

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία Αιολικού Σταθμού Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) συνολικής ισχύος 16MW, διοικητικά υπαγόμενο στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου–Δυτ.Μακεδονίας.

Ο σταθμός θα αποτελείται από τέσσερις τρίπτερες ανεμογεννήτριες (Α/Γ) ισχύος 4MW έκαστη, τύπου Vestas150, διαμέτρου 150μ και ύψους πύργου 155μ.

Το εσωτερικό δίκτυο διασύνδεσης του ΑΣΠΗΕ-ήτοι η μεταξύ διασύνδεση των Α/Γ εντός του πολυγώνου-, με συνολικό μήκος 3.71χλμ, θα επιτυγχάνεται μέσω υπόγειων καλωδιώσεων μέσης τάσης (ΜΤ) που θα καταλήγουν στον πίνακα ΜΤ του ΑΣΠΗΕ που θα εγκατασταθεί στον κεντρικό οικίσκο ελέγχου (ΟΕ). Ο ΑΣΠΗΕ θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα διάχυσης ενέργειας μέσω υπόγειου καλώδιου ΜΤ (εξωτερικό δίκτυο διασύνδεσης) συνολικού μήκους 23.32χλμ που θα ξεκινάει από τον ΟΕ του σταθμού και θα καταλήγει σε υφιστάμενο Υποσταθμό (Υ/Σ) 33/150kV.

Η κάθε Α/Γ διαθέτει, α)ενεργό σύστημα προσανατολισμού, β) σε ειδικά απομονωμένο χώρο Μετασχηματιστή (Μ/Σ) που υψώνει την τάση από τα 720V στα 33kV, γ) μονάδα ελέγχου, δ) πλήρη εσωτερική ηλεκτρολογική φωτιστική υποδομή, ε) βάσεις πινάκων και καλωδίων, στ) γείωση κλπ.

Οι μονάδες ελέγχου κάθε Α/Γ συνδέονται μέσω δικτύου οπτικών ινών που καταλήγουν στον κεντρικό πίνακα του Οικίσκου Ελέγχου (ΟΕ) και η επεξεργασία των σημάτων γίνεται μέσω κατάλληλου λογισμικού.

Ο ΟΕ θα εξυπηρετεί τις ανάγκες διασύνδεσης του ΑΣΠΗΕ με τον υφιστάμενοΥ/Σ 33/150 kV στη θέση Ιλαρίωνα όπου θα εγκατασταθεί ο απαραίτητος ηλεκτρολογικός εξοπλισμός του ΑΣΠΗΕ. Επιπλέον, θα εξυπηρετεί και θα παρέχει ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας στο προσωπικό εξασφαλίζοντας τους απαραίτητους χώρους όπως γραφεία, κουζίνα, χώρο υγιεινής και αποθήκη εξοπλισμού.

Για τις ανάγκες διασύνδεσης του Α/Π με τον Υ/Σ στη θέση Ιλαρίωνα είναι αναγκαία η εγκατάσταση επέκτασης ζυγού της υψηλής τάσης και η προσθήκη μίας πλήρους πύλης Μ/Σ 33/150kV 40/50 MVA. Συγκεκριμένα θα αποτελείται από:

• Επέκταση διάταξης ζυγών 150kV
• Ένα (1) αποζεύκτη τομής ζυγών 150kV
• Τρεις (3) μετασχηματιστές τάσης ζυγών 150kV
• Ένα (1) μετασχηματιστής (Μ/Σ) 33/150kV ικανότητας 40/50MVA
• Μία (1) κυψέλη (ΚΨ) Μ/Σ Υψηλής Τάσης
• Μία (1) κυψέλη (ΚΨ) Μ/Σ Μέσης Τάσης
• Δύο (2) πύλες αναχωρήσεων γραμμών ΜΤ για τη σύνδεση του Υ/Σ με το Α/Π
• Μετρητικά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα ΥΤ

Για την ανύψωση της τάσης από τα 33kV στα 150kV θα εγκατασταθεί ένας Μ/Σ 33/150kV υπαίθριος, κλειστού τύπου, με μέσο ψύξης των πηνίων λάδι απλού τύπου και ονομαστική ισχύς 90/110MVA.

Τα καλώδια της πλευράς ΜΤ του Μ/Σ κατευθύνονται υπογείως στους πίνακες ΜΤ εντός του οικίσκου ελέγχου ενώ από την πλευρά της υψηλής τάσης(ΥΤ-150kV) υπάρχουν ένας τριφασικός τηλεχειριζόμενος Α/Ζ 150kV και ένας τηλεχειριζόμενος τριφασικός αυτόματος διακόπτης ισχύος 150kV.

Το σύνολο του αιολικού πάρκου Α/Γ, ΟΕ και η περίφραξη θα είναι γειωμένα.

Εντός των καναλιών της υπόγειας καλωδίωσης του σταθμού (εσωτερική –εξωτερική διασύνδεση) παράλληλα με τα καλώδια ΜΤ θα τοποθετηθούν οι οπτικές ίνες και αγωγός γείωσης.

Ο ΑΣΠΗΕ πρόκειται να αναπτυχθεί σε έκταση συνολικού εμβαδού Ε= 208134.41 τ.μ. στη θέση ‘Τσαραφλί’ των Δ.Ε. Αιανής και Βεντζίου των Δήμων Κοζάνης και Βεντζίου Π.Ε. Κοζάνης και Γρεβενών.

Συνοδά Έργα

Εξωτερική διασύνδεση: Ο ΑΣΠΗΕ θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα διάχυσης ενέργειας μέσω υπόγειου καλωδίου ΜΤ μήκους 23.32χλμ που θα ξεκινάει από τον ΟΕ του σταθμού και θα καταλήγει στον υφιστάμενο Υποσταθμό 33/150kV στη θέση Ιλαρίωνα. Ο χάνδακας όδευσης της υπόγειας διασύνδεσης θα κατασκευαστεί παράλληλα του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

Εσωτερική διασύνδεση: Το εσωτερικό δίκτυο διασύνδεσης αφορά την υπόγεια σύνδεση των Α/Γ1 έως 4 με τον πίνακα ΜΤ εντός του ΟΕ και θα αποτελείται από τέσσερις κλάδους συνολικού μήκους 3.71χλμ.

Εντός των υπόγειων καναλιών διασύνδεσης (εσωτερική και εξωτερική ) θα οδεύουν εκτός από τα καλώδια ΜΤ, ένα καλώδιο οπτικών ινών και ένας αγωγός γείωσης.

Πρόσβαση στον σταθμό και στις πλατείες των Α/Γ:
Οι διαδρομές μεταφοράς χωρίζονται σε διαδρομές επί του Εθνικού–Επαρχιακού δικτύου και σε διαδρομές επί συνδυασμού Επαρχιακού δικτύου – χωματόδρομων.

Συνολικά θα απαιτηθεί η κατασκευή δρόμων μήκους περίπου 12.82χλ μ, εκ των οποίων τα 3.83χλμ αποτελούν βελτίωση υφιστάμενης οδοποιίας και τα 8.99χλμ. αποτελούν νέα διάνοιξη δρόμων. Εντός του πολυγώνου του Α/Π θα γίνουν βελτιώσεις σε υπάρχοντες χωματόδρομους όπου αυτό είναι αναγκαίο.

//ypodomes.com

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Δυτ. Μακεδονια

Έκτακτο δελτίο καιρού και για τη Δυτική Μακεδονία

Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), νέα επιδείνωση θα παρουσιάσει ο
Δυτ. Μακεδονια

Προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνων

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας ανακοινώνεται η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας ανά Διεύθυνση