Ελλαδα

Ακρίβεια: «Ζαλίζουν» οι τιμές στα τρόφιμα – Ο πληθωρισμός εξαΰλώνει τον κατώτατο μισθό

Η ακρίβεια εξακολουθεί να καλπάζει, με τους οιωνούς να είναι κακούς και για τη Σαρακοστή, καθώς τα σαρακοστιανά εδέσματα να είναι απλησίαστα. Το οικογενειακό τραπέζι της νηστείας τείνει να γίνει πιο ακριβό και από πολυτελή γεύματα σε ακριβά εστιατόρια.

Σήμερα, στα σούπερ μάρκετ τα εδέσματα του σαρακοστιανού γεύματος κοστίζουν:

  • Χαλβάς: 6,75-15,40€/kg
  • Ταραμοσαλάτα: 9,20-15,80€/kg
  • Μελιτζανοσαλάτα: 6,20-13€/kg
  • Γαρίδες (κατεψυγμένες): 8,35-17€/kg
  • Καλαμάρι (κατεψυγμένο): 10€/kg
  • Χταπόδι (κατεψυγμένο): 16,40€/kg

Πυρά κατά Μητσοτάκη από τη αντιπολίτευση

«Στον ίδιο χώρο που ο πρωθυπουργός μπαίνει για σόου, οι πολίτες μπαίνουν για να ψωνίσουν, οπότε καλό θα είναι να μην τους εμπαίζουμε. Την επόμενη φορά ας ντυθεί κάτι άλλο, γιατί η στολή ΄΄πελάτης σουπερμάρκετ΄΄ πάλιωσε, και είναι και προκλητική προς το κοινό αίσθημα», δήλωσε την Τρίτη (5/3) ο Στέφανος Κασσελάκης, μετά από την επίσκεψη του πρωθυπουργού σε σούπερ μάρκετ, όπου ο πρωθυπουργός διαφήμισε τα νέα κυβερνητικά μέτρα «κατά της ακρίβειας».

«Όσο οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι στα επίπεδα του 2009 και εξανεμίζονται από την τεράστια αύξηση των τιμών, όσο οι φόροι στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης παραμένουν άθικτοι για να εξασφαλίζουν τα πλεονάσματα και όσο η κερδοφορία των ομίλων, ανάμεσά τους και των σούπερ μάρκετ, παραμένει στο απυρόβλητο, τόσο τα κυβερνητικά μέτρα θα εξαντλούνται σε ΄΄ασπιρίνες΄΄ κοροϊδίας και ΄΄απροειδοποίητα΄΄ τηλεοπτικά σόου του πρωθυπουργού», σχολίασε την ίδια ημέρα το ΚΚΕ.

Σύμφωνα με το MEGA, πολλοί καταναλωτές ξεφυλλίζουν τo ημερολόγιο με τρόμο. Η Τσικνοπέμπτη, η Kαθαρά Δευτέρα, η Σαρακοστή, το Πάσχα, γιορτές και έθιμα που κάποτε αποτελούσαν ευκαιρία για οικογενειακές συγκεντρώσεις, τώρα φαίνεται πως αποτελούν ακόμη έναν πονοκέφαλο για το πώς θα βγει ο οικογενειακός προϋπολογισμός.

Στο 3,2% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα – Στο 2,6% στην Ευρωζώνη

Εν τω μεταξύ, όπως ανακοίνωσε η Eurostat, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παρέμεινε στο 3,2% τον Φεβρουάριο, ενώ στην Ευρωζώνη έπεσε στο 2,6%.

Σύμφωνα, δε, με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο μέσος ετήσιος μισθός μειώθηκε στην Ελλάδα κατά 1.046 ευρώ το 2022 συγκριτικά με το 2021 λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Ο διεθνής οργανισμός υπολογίζει το μέσο ετήσιο μισθό σε σταθερές τιμές (μετά την επίδραση του πληθωρισμού) σε 16.174 ευρώ το 2022 (σε 14μηνη βάση) έναντι 17.220 ευρώ το 2021.

Ο Έλληνας έχασε το 25% της αγοραστικής τους δύναμης προτού καν κορυφωθεί η έκρηξη ακρίβειας που τσακίζει τα νοικοκυριά.

Στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από την άλλη, αποκαλύπτουν το δράμα που βιώνουν οι Έλληνες από την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2008 μέχρι το 2022, δηλαδή προτού καν κορυφωθεί η έκρηξη ακρίβειας που τσακίζει τα νοικοκυριά.

Ειδικότερα, η εν λόγω κατακρήμνιση των λαϊκών εισοδημάτων καταδεικνύεται από το γεγονός ότι η καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 24,4% από το 2008 μέχρι το 2022.

Το 2008, η συνολική μηνιαία δαπάνη ήταν 2.117 ευρώ, ενώ το 2022 είναι μόλις 1.600 ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα και στις αγορές οικιακών συσκευών, με τη μηνιαία δαπάνη να φθάνει μόλις το 0,62% το 2022.

Το 2008, ο μέσος καταναλωτής ξόδευε το 8,22% του εισοδήματός του για είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ το 2022 για αυτά τα είδη ξοδεύει μόλις το 4,83%. Το 2008, μόλις το 4,75% των νοικοκυριών είχε χαμηλό εισόδημα που έφθανε τα 750 ευρώ, ενώ το 2022 το ποσοστό αυτό ανέβηκε φθάνοντας το 7,64%.

Νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Τιμές προϊόντων αυξήθηκαν αντί να μειωθούν

Την ίδια στιγμή, κατά την πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων κυβερνητικών μέτρων για την καταπολέμηση της ακρίβειας, τιμές προϊόντων αυξήθηκαν αντί να μειωθούν.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, Απόστολο Ραυτόπουλο, μαλακτικό ρούχων με 84 μεζούρες γνωστής εταιρείας στις 29/2 πωλείτο σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ προς 5,74 ευρώ και την επομένη, πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων, προς 5,78 ευρώ.

Επιπλέον, απορρυπαντικό ρούχων με 26 μεζούρες, επίσης γνωστής εταιρείας, στις 29/2 πωλείτο προς 5,96 ευρώ και την επομένη προς 6,16 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Ραφτόπουλο «οι εκπτώσεις που έχουν κάνει οι προμηθευτές προς τα σούπερ μάρκετ αφορούν την αρχική τιμή των προϊόντων και όχι στην τελική».

Οι ίδιοι οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, κάνουν τη δική τους έρευνα αγοράς, όντες ιδιαιτέρως δύσπιστοι όσον αφορά στο εάν θα έχουν θετικά αποτελέσματα τα νέα κυβερνητικά μέτρα.

www.ot.gr

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Ελλαδα

Εκπτώσεις 2020: Πότε ξεκινούν, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Εκπτώσεις 2020: Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2020 ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και το Σάββατο 29
Ελλαδα

Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία: Άκρως επικίνδυνο το τζάκι

Για τους κινδύνους της αλόγιστης χρήσης τζακιού προειδοποιεί η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία σε ανοικτή της επιστολή. Με ανοιχτή επιστολή η