Πινακίδα βάζει τέλος στα όρια ταχύτητας -Πώς θα την αναγνωρίσεις
Το οδικό δίκτυο της χώρας μας είναι γεμάτο πινακίδες οδικής σήμανσης που υπαγορεύουν περιορισμούς, αλλά υπάρχουν και κάποιες που προσφέρουν στους οδηγούς ελευθερία.
Καθοριστικός είναι ο ρόλος των ορίων ταχύτητας στους δρόμους, δεδομένου ότι χωρίς αυτά, πολλοί οδηγοί θα είχαν συνεχώς το πόδι τους βυθισμένο στο γκάζι, στήνοντας παγίδες θανάτου στους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου.
Κατά κανόνα, στη χώρα μας το ανώτατο όριο ταχύτητας μέσα στις κατοικημένες περιοχές ορίζεται σε 50 χλμ./ώρα, στο επαρχιακό δίκτυο 90 χλμ./ώρα και σε αυτοκινητοδρόμους 130 χλμ./ώρα.
Όπως, ωστόσο, όλοι έχουμε διαπιστώσει, τα παραπάνω όρια μπορούν να αλλάζουν, με τους οδηγούς να ενημερώνονται για αυτά μέσω ειδικής σήμανσης και συγκεκριμένα τις γνωστές σε όλους μας πινακίδες όπου απεικονίζονται τα όρια ταχύτητας.
Γνωρίζουμε, επίσης, ότι η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα επισύρει πρόστιμα που είναι ανάλογα με το πόσο έχει αποκλίνει κάθε οδηγός από το εκάστοτε όριο ταχύτητας.
Υπάρχει, βέβαια, και μια πινακίδα που ουσιαστικά… βάζει τέλος στα υπαγορευόμενα μέσω πινακίδων όρια ταχύτητας και αυτή δεν είναι άλλη από την Ρ-36. Εφόσον, λοιπόν, αντικρίσουμε τη συγκεκριμένη πινακίδα, ενώ προηγουμένως υφίστατο όριο ταχύτητας, τότε αυτό καταργείται.
Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη πινακίδα δεν ακυρώνει μόνο τα όρια ταχύτητας, αλλά όλες τις τοπικές απαγορεύσεις οι οποίες έχουν επιβληθεί με απαγορευτικές πινακίδες.
Επί παραδείγματι, αν κινούμαστε σε έναν δρόμο όπου υφίστατο πινακίδα απαγόρευσης προσπέρασης και πινακίδα με όριο ταχύτητας 40 χλμ., εφόσον συναντήσουμε το σήμα Ρ-36 σημαίνει ότι αμφότερες οι απαγορεύσεις αίρονται.
Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι τις περισσότερες φορές για να γνωστοποιηθεί στους οδηγούς αποκλειστικά το τέλος ισχύος ενός ορίου ταχύτητας, τοποθετείται η πινακίδα Ρ-37, η οποία παρουσιάζεται παρακάτω.
Οποιοσδήποτε, βέβαια, κάθεται πίσω από το τιμόνι οφείλει να θυμάται ότι οι πινακίδες Ρ-36 και Ρ-37 δεν συνεπάγονται οδηγική ασυδοσία, καθώς τις περισσότερες φορές ακολουθούνται από νέες πινακίδες, που υπαγορεύουν νέους περιορισμούς στους οδηγούς (π.χ. ένα νέο όριο ταχύτητας).
Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι όταν δεν υπάρχει πινακίδα με όριο ταχύτητας τότε ο οδηγός υπόκειται στον περιορισμό ταχύτητας που ορίζει γενικά ο ΚΟΚ. Για παράδειγμα, σε αυτοκινητόδρομο το μέγιστο όριο ταχύτητας είναι 130 χλμ./ώρα και εντός των πόλεων 50 χλμ./ώρα.
Τέλος, ακόμα και αν δεν υπάρχουν πινακίδες οδικής σήμανσης, κάθε οδηγός πρέπει να υιοθετεί μια συμπεριφορά που δεν θέτει σε κίνδυνο τόσο εαυτόν όσο και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
www.carandmotor.gr