Λογαριασμοί ρεύματος: Το κινητό «ξεκλειδώνει» τη μηνιαία καταμέτρηση
Στο πλαίσιο της εισήγησής του προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την τροποποίηση του «Εγχειριδίου Μετρητών και Μετρήσεων», η οποία τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΑΕΥ ως τη Δευτέρα 27 Μαΐου με είναι η αλλαγή συχνότητας της διενέργειας των καταμετρήσεων σε μηνιαίες από τετραμηνιαίες που ισχύουν σήμερα για την πλειονότητα των καταναλωτών, ο Διαχειριστής ζητά από το σύνολο των προμηθευτών να του δοθούν τα κινητά τηλέφωνα των πελατών τους.
Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με τους καταναλωτές, όπως αναφέρει, αποφεύγοντας άσκοπες μεταβάσεις και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο ολοκλήρωσής τους ενώ παράλληλα θα διευκολύνονται και όλες οι άλλες απαραίτητες επικοινωνίες ή ενημερώσεις μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ και καταναλωτών συμπεριλαμβανομένων και ειδοποιήσεων για επικείμενες καταμετρήσεις.
Ελλείψει έξυπνων μετρητών, οι οποίοι δεν αναμένεται να αντικαταστήσουν τους υφιστάμενους αναλογικούς μετρητές πριν το 2030 η καταμέτρηση κατανάλωσης ενέργειας σε μηνιαία βάση είναι απαραίτητη στο νέο καθεστώς της λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας αφού οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν ευκολότερα συγκρίσεις όταν πρόκειται για την πραγματική κατανάλωση και όχι με τα ιστορικά στοιχεία που η κατανάλωση ορίζεται κατά προσέγγιση. Αυτό δε, γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό όταν οι χρεώσεις ρεύματος μεταξύ των προμηθευτών, που αλλάζουν σε μηνιαία βάση, περιορίζοντας σε λίγα λεπτά του ευρώ.
Για το θέμα της μηνιαίας καταμέτρησης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης είχε δηλώσει ότι θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τη δέσμευση του ΔΕΔΔΗΕ, έως τον Απρίλιο κάτι που δεν κατέστη εφικτό και πλέον γίνεται λόγος για το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Στην εισήγηση του προς τη ΡΑΑΕΥ ο ΔΕΔΔΗΕ αναφέρει ότι «η δρομολογούμενη μηνιαία καταμέτρηση και ο διαρκής μείζον στόχος της βελτιστοποίησης της εξυπηρέτησης των καταναλωτών δημιουργεί την ανάγκη διασφάλισης της γνώσης του Διαχειριστή του κινητού τηλεφώνου του εκάστοτε συμβεβλημένου χρήστη παροχής ηλεκτρικής ενέργειας».
Στο πλαίσιο αυτό ζητεί από τη ΡΑΑΕΥ το νέο Εγχειρίδιο Μετρητών και Μετρήσεων να προβλέπει στη διαδικασία δηλώσεων (με έμφαση στις δηλώσεις εκπροσώπησης και παύσης εκπροσώπησης) των προμηθευτών τη ρητή υποχρέωση του εκάστοτε προμηθευτή να δηλώνει στον ΔΕΔΔΗΕ τουλάχιστον έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου του συμβεβλημένου πελάτη.
Η εταιρεία εισηγείται στη ΡΑΑΕΥ τις εξής τροποποιήσεις:
- Το άρθρο 7 παρ. 1 σημείο Β του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης τροποποιείται και αντικαθίσταται ως ακολούθως : «Την επωνυμία του Πελάτη και την ταχυδρομική διεύθυνση της εγκατάστασής του που αντιστοιχεί στον ως άνω Μετρητή Φορτίου, καθώς και στοιχεία επικοινωνίας του Πελάτη (όνομα εκπροσώπου επικοινωνίας, ταχυδρομική διεύθυνση εκπροσώπου επικοινωνίας, τρέχον/ισχύον αριθμός κινητού τηλεφώνου, δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)».
- Το άρθρο 7 παρ. 2 σημείο Β του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης τροποποιείται και αντικαθίσταται ως ακολούθως : «Την επωνυμία του Πελάτη και την ταχυδρομική διεύθυνση της εγκατάστασής του που αντιστοιχεί στον ως άνω Μετρητή Φορτίου, καθώς και στοιχεία επικοινωνίας του Πελάτη (όνομα εκπροσώπου επικοινωνίας, ταχυδρομική διεύθυνση εκπροσώπου επικοινωνίας και τηλέφωνο), στα οποία υποχρεωτικά θα συμπεριλαμβάνεται και ο τρέχον/ισχύον αριθμός του κινητού τηλεφώνου του Πελάτη».
- Το άρθρο 8 παρ. 1 σημείο Β του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης τροποποιείται και αντικαθίσταται ως ακολούθως : «Την επωνυμία του Πελάτη και την ταχυδρομική διεύθυνση της εγκατάστασής του που αντιστοιχεί στην ως άνω παροχή, καθώς και, ειδικά για Εντολή Επανενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, στοιχεία επικοινωνίας του Πελάτη (όνομα εκπροσώπου επικοινωνίας και τηλέφωνο) στα οποία υποχρεωτικά θα συμπεριλαμβάνεται και ο τρέχων/ισχύων αριθμός του κινητού τηλεφώνου του Πελάτη».
Πηγή: ienergeia