Δυτ. Μακεδονια

Αναθεωρούνται προς τα πάνω οι προϋπολογισμοί των έργων στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ – Κόστη υλικών και κανονισμός τιμολόγησης οι δύο βασικές αιτίες

Σε ευρεία αναπροσαρμογή των προϋπολογισμών των έργων προς τα πάνω προχώρησε ο ΔΕΣΦΑ στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης για την περίοδο 2024-2033, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της Έκθεσης Παρακολούθησης του Προγράμματος Ανάπτυξης 2023-2032.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πηγές του Διαχειριστή, η οριζόντια σχεδόν αύξηση των προϋπολογισμών στα έργα αφορά αφενός το αυξημένο κόστος των υλικών και αφετέρου το νέο κανονισμό τιμολόγησης καθώς και μια σειρά κόστη που με βάση το προηγούμενο σύστημα τιμολόγησης ανακτώνταν μέσω των τιμολογίων και ενσωματώνονταν στην τιμή τους ενώ τώρα συμπεριλαμβάνονται στους προϋπολογισμούς των έργων.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο αγωγός Υψηλής Πίεσης προς την Δυτική Μακεδονία, όπου ο αρχικός προϋπολογισμός με βάση το προηγούμενο δεκαετές πρόγραμμα ανερχόταν 167 εκατ. ευρώ με το νέο budget να προσδιορίζεται στα 184.6 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την αιτιολόγηση που αναγράφεται στην προαναφερόμενη έκθεση, η αύξηση του προϋπολογισμού οφείλεται:

  • Στις αυξημένες αποζημιώσεις που απαιτήθηκαν για τις απώλειες καλλιεργειών
  • Σε επίβλεψη και τεχνική υποστήριξη λόγω των ταυτόχρονων εργασιών σε τέσσερα διαφορετικά σημεία του αγωγού
  • Στις δαπάνες για συνεργεία αρχαιολόγων κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και για την επιθεώρηση ευρημάτων
  • Στο γεγονός ότι κατά την φάση ωρίμανσης του έργου, υπήρξαν πολλές αλλαγές στην όδευση του αγωγού που απαιτούσαν πρόσθετες μελέτες για ad-hoc αδειοδότηση
  • Και στο γεγονός ότι πέρα από τα παραπάνω, ο τελικός προϋπολογισμός του έργου περιλαμβάνει το εσωτερικό κόστος.

Ως γνωστόν, σύμφωνα με το νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ 2023-2034, ο αγωγός Υψηλής Πίεσης Δυτικής Μακεδονίας αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του τον Μάιο του 2025 και ένα μήνα αργότερα,  τον Ιούνιο του 2025, να ακολουθήσει η ένταξή του στο σύστημα. Σημειώνεται, όπως έχει γράψει το energypress, ότι αυτή την στιγμή βρίσκεται σε τροχιά ολοκλήρωσης των εργασιών κατασκευής του.

Ανάλογο παράδειγμα αποτελεί ο αγωγός υψηλής πίεσης προς την Πάτρα, όπου επίσης έχουμε αναθεώρηση του προϋπολογισμού του έργου, ο οποίος πλέον διαμορφώνεται στα 101,3 εκατ. ευρώ από 98 εκατομμύρια ευρώ. Ανάλογου μεγέθους αναθεωρήσεις στα budget των έργων έχουμε σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις με την αιτία να αφορά, όπως προαναφέρθηκε, το υψηλότερο κόστος των υλικών καθώς και τον διαφορετικό κανονισμό τιμολόγησης που πλέον «επιβαρύνει» επιπρόσθετα τους προϋπολογισμούς των έργων σε σχέση με την προηγούμενη «φόρμουλα» που ακολουθούσε ο Διαχειριστής.

Δείτε εδώ αναλυτικά την σχετική έκθεση του ΔΕΣΦΑ για την πρόοδο των έργων που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2022.

energypress.gr

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Δυτ. Μακεδονια

Έκτακτο δελτίο καιρού και για τη Δυτική Μακεδονία

Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), νέα επιδείνωση θα παρουσιάσει ο
Δυτ. Μακεδονια

Προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνων

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας ανακοινώνεται η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας ανά Διεύθυνση