Δυτ. Μακεδονια

Μotor Oil: Mειώστε στα 700 εκατ. το κόστος του προγράμματος Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ

Τέσσερις προτάσεις στην ΡΑΑΕΥ.
Δραστική μείωση του κόστους του προγράμματος ανάπτυξης του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου για την περίοδο 2024-2034, ζητεί η Motor Oil η οποία θεωρεί ότι μεγάλο μέρος των προτεινόμενων από τον ΔΕΣΦΑ έργων αφορούν τις εξαγωγές φυσικού αερίου και ως εκ τούτου το κόστος τους δεν θα πρέπει να επιβαρύνει τα τέλη χρήσης δικτύου και τους εγχώριους καταναλωτές.

Σύμφωνα με την εταιρία η οποία συμμετείχε στη δημόσια διαβούλευση που διενήργησε η ΡΑΑΕΥ το κόστος του προτεινόμενου προγράμματος ανάπτυξης ξεπερνάει το 1,3 δις ευρω με σοβαρή επίπτωση στη μέση χρέωση χρήσης του συστήματος μεταφοράς. Η Motor Oil θεωρεί ότι το κόστος αυτό θα μπορούσε να μειωθεί στα 700 εκατ. ευρώ αφού τα έργα που αφορά δεν προσδίδουν επαρκή οφέλη στον Έλληνα καταναλωτή.

Χρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη Motor Oil, ο διπλασιασμός του Κλάδου Υψηλής Πίεσης Καρπερή Κομοτηνή (316 εκατ. ευρω) θα έπρεπε να μοιραστεί ως κόστος με τον ICGB αφού το έργο είναι απαραίτητο για την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου με την επαύξηση της δυναμικότητας από το Νότο προς το Βορρά του IGB από 3 bcm σε 5 bcm ετησίως.
Εξάλλου το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια όπως αυτά που θα λάβει η Bulgartransgaz για τα έργα που αφορούν την επέκταση των σημείων διασύνδεσης του Κάθετου Διαδρόμου στο σύστημα της.

Στο ίδιο πλαίσιο οι σταθμοί συμπίεσης στην Κομοτηνή (12 εκατ. ευρώ) στην Αμπελιά (74 εκατ. ευρώ) και στη Νέα Μεσημβρία (48 εκατ. ευρώ) που απαιτούνται για την εξασφάλιση της ευστάθειας του Βόρειου τμήματος του ΕΣΦΑ εξαιτίας της λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης επιβαρύνουν το κόστος του προγράμματος Ανάπτυξης χωρίς να αντίστοιχα οφέλη στην ασφάλεια εφοδιασμού των Ελλήνων Καταναλωτών

Άλλα έργα που σύμφωνα με τη Motor Oil επιβαρύνουν υπέρμετρα το προτεινόμενο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ είναι ο αγωγός Υψηλής Πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία (186 εκατ. ευρώ) και ο αγωγός υψηλής πίεσης προς την Πάτρα (101 εκατ. ευρώ).

Τι ζητά η Motor Oil

Συνοψίζοντας η Motor Oil ζητεί από τη ΡΑΑΕΥ :

  • Να μειωθεί το συνολικό κόστος του προγράμματος Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου από 1,3 δις ευρώ σε 700 εκατ ευρώ με αφαίρεση συγχρηματοδότησης, ή εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων για έργα που αφορούν την εξαγωγική δυναμικότητα του ΕΣΦΑ και του Κάθετου Διαδρόμου.
  • Να εξασφαλιστεί η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και η διαφοροποίηση των πηγών εισαγωγής του ελληνικού συστήματος με την επανεξέταση της αδιάλειπτης λειτουργίας του σημείου Κήποι, δηλαδή της διασύνδεσης με την Τουρκία.
  • Εφόσον ο προϋπολογισμός του προγράμματος επιβαρύνεται κυρίως από τα εξαγωγικά έργα να αυξηθούν οι ταρίφες που αφορούν τα σημεία εξόδου και να διατηρηθούν χαμηλά τα κόστη για την εσωτερική κατανάλωση στηρίζοντας τόσο την ασφάλεια εφοδιασμού όσο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής βιομηχανίας και των νοικοκυριών.
  • Να εξεταστούν τα προτεινόμενα έργα από ανεξάρτητο μελετητή ορισμένο από τη ΡΑΑΕΥ ώστε να εξασφαλιστεί ότι ο ΔΕΣΦΑ προγραμματίζει την επαύξηση του συστήματος βάση της πραγματικής ζήτησης του ελληνικού συστήματος και με ορθολογικό κόστος των εκάστοτε προτεινόμενων επενδύσεων.

www.worldenergynews.gr

Προτεινόμενα άρθρα για εσένα

Δυτ. Μακεδονια

Έκτακτο δελτίο καιρού και για τη Δυτική Μακεδονία

Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), νέα επιδείνωση θα παρουσιάσει ο
Δυτ. Μακεδονια

Προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνων

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας ανακοινώνεται η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας ανά Διεύθυνση