Εκπτώσεις: Μπαράζ προσφορών για να «ζεσταθεί» το ταμείο μετά τα «κρύα» Μαΐου – Ιουνίου
Με προεκπτώσεις, προκρατήσεις και προσφορές αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις έχουν μπει στη «μάχη» των καλοκαιρινών εκπτώσεων αρκετές μέρες πριν την επίσημη έναρξη της θερινής εκπτωτικής περιόδου την προσεχή Δευτέρα 10 Ιουλίου.
Τόσο από το ψηφιακό κανάλι όσο και από τα φυσικά καταστήματα, ο εμπορικός κόσμος προσβλέπει σε αυξημένες πωλήσεις εφέτος αθροίζοντας και την «εισαγόμενη κατανάλωση», όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, ενώ στόχος είναι να ανακτηθούν και οι χαμένες πωλήσεις του Μαΐου και του Ιουνίου, λόγω της ασυνήθιστης κακοκαιρίας και των δύο γύρων βουλευτικών εκλογών.
Ήδη πολυεθνικές και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, όπως H&M και Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti) αλλά και Attrativo, BSB, Toi&Moi, Pink Woman, Funky Buddha κ.ά., που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι, προσφέρουν κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 50%. Ενώ στο ίδιο τέμπο κινούνται τα πολυκαταστήματα attica και notos galleries, τα μεγάλα εκπτωτικά καταστήματα, όπως τα Factory Outlet, οι αλυσίδες καλλυντικών όπως η Hondos Canter, καθώς και αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως όσες συμμετέχουν σε marketplaces.
Επίσης, online προσφορές με μειωμένες τιμές έως 50% έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως Intersport, Cosmos Sport, ZAKCRET Sports κ.λπ.
Σε κάθε περίπτωση οι έμποροι δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν σε σοβαρές εκπτώσεις και καλές προσφορές στο διάστημα των θερινών εκπτώσεων.
Το σούπερ μάρκετ και οι λογαριασμοί «ξηλώνουν» τις πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών
Αν και κυριαρχεί μια συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία των πωλήσεων στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις και παρότι ο πήχης έχει μπει κοντά στα 7 δισ. ευρώ, πάνω δηλαδή από τα 6 δισ. ευρώ της περσινής χρονιάς, οι εκπρόσωποι των εμπορικών επιχειρήσεων δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το «αποτύπωμα» της γενικότερης ακρίβειας στο ταμείο και εντέλει στη βιωσιμότητα ιδιαίτερα των περισσότερων αριθμητικά μικρών επιχειρήσεων.
Ενδεικτικά είναι τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές προτίθεται να μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο, ενώ οι πληρωμές λογαριασμών και οι αγορές προϊόντων αποτελούν πλέον τις δύο μεγαλύτερες δαπάνες ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματος.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου τον Απρίλιο του 2023 κατέγραψε ετήσια αύξηση 1,5% ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2023 αύξηση 9,8%. Αντίθετα ο όγκος πωλήσεων τον Απρίλιου του 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι παρουσίασε μείωση 5,2% ενώ σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023, αύξηση 9,%.
Υπενθυμίζεται ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου και λήγουν την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023, ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 16 Ιουλίου 2022.
Βαριά πρόστιμα για όσους προσπαθήσουν να εξαπατήσουν καταναλωτές
Την ίδια ώρα, υψηλά πρόστιμα θα κληθούν να πληρώσουν όσοι έμποροι υιοθετούν παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.
Αυτό προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές / εκπτώσεις / προωθητικές ενέργειες), βάσει του οποίου δεν συνιστούν ανακοινώσεις μειώσεις τιμών:
– οι γενικοί ισχυρισμοί εμπορικής προώθησης που συγκρίνουν την τιμή του πωλητή με την τιμή άλλων πωλητών χωρίς να επικαλούνται μείωση της τιμής ή να δημιουργούν αυτή την εντύπωση δεν συνιστούν ανακοινώσεις τιμών,
– προγράμματα επιβράβευσης πελατών και προσωπικές μειώσεις τιμών,
– προσφορές βάσει των οποίων με την αγορά ο καταναλωτής αποκτά και ένα δωρεάν αγαθό, π.χ. 1+1 δώρο, 2 στην τιμή του ενός, το δεύτερο προϊόν στη μισή τιμή.
Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Ως ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι κάθε ανακοίνωση του επιχειρηματία ότι έχει μειώσει την τιμή για ένα προϊόν με την εξής μορφή:
– Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».
– Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».
– Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή.
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά.
Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.
www.ot.gr